Tuesday, August 16, 2011

**Ombak....

Kalau takut dilanda OMBAK....
Jangan tgok cite Ong-Bak....



Hahahaha.....

Okeyh2....aku serius kali nih...hehe....

"Kalau takut dilanda OMBAK....
Jangan wat umah kt tepi pantai....
Law takut dilanda TSUNAMI....
Banyk2 la beramal....Smoga amal kite d'terima oleh Allah S.W.T...."

Aminnn.....(",)


Okeyh2....
pada sesiapa yg xsuke kisah percintaan aku ngn Cik Abg Syg aku nih,...

Konfem2 suke cite2 nih....

Hurmmm....

Percintaan ni ibarat pantai yg tidak putus-putus dilanda OMBAK...
Tapi sekuat mana CINTA itu...
Hingga ia mampu bertahan walau sekuat mana pn OMBAK yg melanda...
Walau TSUNAMI sekali pn...
Jika CINTA itu benar-benar ikhlas tanpa ada tercalit sedikit pn..
Kekotoran atau ketidak kejujuran dalam sesuatu prhubungan itu...

Insya-Allah...
Ia akan mampu bertahan....

Sejujur-jujurnye...
Aku xkuat utk menghadapi sgala dugaan yg Allah turunkn pada hubungan ku ini....

Namun.....
Aku benar2 yakin...
Allah itu Maha Mengetahui betapa jujur,ikhlas dan setianye aku 
pd Cik Abg Syg aku...

Hurmm....it's TRUE what my fren said...

"Not everything we can tell to our Bestie-Fren..."
Juz let us n ALLAH only know...
What is our True Feeling n True Story..."
~Cuz....ALLAH ialah Pendengar Yang Paling Setia...


Ya Allah...
Sesungguhnye...Engkau mengetahui...
Apa yg terjadi...
Aku mohon kekuatan dari-Mu...
wink...(",)

........perbualan antara CIk Abg SYg ngn Cik Adk Syg nyer.......

Cik Abg Syg: Sayang...Maafkn abang...Abang bkn terbaik utk syg...
Cik Adk Syg: X abang...syg yg ptut mntak maaf pd abg...
Syg yg xmampu bahgiakn abg...
Sebab tuh smua nih jadik....
Cik Abg SYg: Syg...maafkn abg...abg xnk kehilangan syg...
Abg Sayang n Cintakan syg sgt2....
Cik Adk Syg: Dah la tuh abang...Kalau benar jodoh kte...ade la...law xde...redhalah....


Really HURT for me to face all of diz alone...
BUT i know...
ALLAH always with me...
(",)


>>>>>selepas smuanye "back to normal"....

Someone: Salam...hye...ni nazri...ko knl lg x??
Aku: Wsalam....nazri ane lak nih...maaf lew aku xbpe nk ingat r..
Someone: Hehehe....aku nazri dak SK TLDM 2 dlu...
Aku: Maaf la...aku btol2 xigt...tp cmne ko leh dpt num aku?
Someone: de kawan kte yg bagi...
Aku: Spe die???
Someone: Ayu...
Aku: ko silap org kot...aku xknl r dak TLDM nme Ayu....

......aku pn dgn pantas CALL num tuh utk kepastian......

tutt....tuttt.....

Aku: Hello....Salam....ni spe nih????
Someone: Kihkih....
Aku: ehhh....gelak lak mamat nih...gila k hape...
Someone: Sayang....ni abg la...
Aku: Hampeh tul Cik ABg Syg aku nih...seb bek xkne maki...hehe...


Cik Abg SYg: Sayang....abg tukar num bru...smuanyer sbb syg...
Cik Adk Syg: Hurmmm...Yeke...tima ksh...
Lam sesuatu perhubungan...kejujuran e2 penting...
Cik Abg Syg: Baik syg...Maafkn abg....Tima ksh terima abg balik...
Cik Adk Syg:Jangan terima ksih pd syg...Terima ksh pd Allah sbb buka pntu hati syg...


Okeyh la...
Merapu bnyk2 pn...watpe...hehe...

Moral of da story: "Sepandai-pandai tupai melompat...akhirnyer jatuh k tanah juga..."




Aku sebagai manusia biasa...cume boleh memaafkn...
Jika seseorang itu ingin berubah...smuanyer dr hatinyer...
Bukan atas paksaan org lain....


p/s: Maaf yea pd org yg nk num bru Cik Abg Syg aku...
Die xbg aku bg kt owg...hehe...(",)


Aku hargai pe yg die wat...


Terima kasih abg...


"Engkau lah yg memberi luka..dan engkau juga la yg mengubatinye."


~~Actually,diz story dh hampir sebulan brlalu...
Smuanye dh KEMBALI NORMAL....
hehe....


Maaf la tergendala sebentar bub kesibukan yg melanda...hehe...

No comments:

Post a Comment