Wednesday, March 30, 2011

** Just Wanna u kNow SomeThing...**

video


Betul ke CINTA tuh wujud???

Betul k org kata....
Ada CINTA yg membawa ke Syurga...

Betul ke wujud CINTA MONYET tu???

~Macam mana kite nak thu org yg kte sayang tu CINTA SEJATI kite....
or juz...
CINTA MONYET kite????

*Bila...
d`sampingnya...
kita slalu gembira....

*Bila.....
dia hilang tanpa khabar berita.....
Risau kite mengalahkan kucin nk beranak....

*Bila....
Kita sentiasa merinduinya....

*Bila.....
Kita memasukkan namanya di dalam doa kita.....

*Bila.....
Kita bersedih...Dia lah yg sentiasa berada di samping kita.....

*Bila.....
Susah senang bersama......

NAMUN.....
CINTA MONYET pula.....

*Bila.....
Susah...@ sunyi....baru crik kita....

*Bila.....
memerlukan pertolongan....baru la die muncul....

*Bila......
kita bersedih, die hilang entah ke mana......

*Bila.....
Kita merajuk...die buat xtahu saja......

*Bila.....
Dia hanya mengingati kita...bila dia rasa kekosongan....


Sejauhmanakah pengertian cinta itu kepada kalian semua.....

Video ni....
Menceritakan perasaan cinta aku pada si dia....
Besar CINTA aku....
Tingginya KHAYAL aku utk bersamanya.....

Hanya ALLAH yg TAHU.....
Smoga ALLAH memberkati hubungan ini....
aminnn.....


**DoNuT**


Ohhh.....TIDAK.....

dap...dap....nyummmyyy.....

Donut????
Spe yg xske donut???
angkt tgn???

Hahaha....rugi la korang....
Bagi or lain....
DoNuT is juz a food...
BUT...
For me.....thiz donut bring a sweet memory to both of us....

Opsss....both of us???

Yeaaa....utk aku n dia....

Terimbau kembali kenangan itu....

Dialog antara aku & dia....

"Abang....sayang teringin nk mkn donut...
lagi2 donut COKLAT....sdapnyer...." - cik ayg syg

"Yeke sayang....nnt kte jumpe...
kte beli donut n mkn sme2 yea...." - cik abg abg

Yeayyyy.....lam ati aku bersorak gembira...


cam de pom pon gurl duk nari-nari + lompat lam ati nih.....

hehehehehehe (gelak ja`at...)

Tiba la...hari yg di nanti-nanti....

"Sayang ktne???abg amik syg yea...." - cik abg syg...

"Sayang kt umah...yeke...okeyh..tapi kte nak g mne ni??" - cik ayg syg

"Ala....ikut j la makcik tua nih...." - cik abg syg...

"Hampeh tul atok kerepot nih...." - cik ayg syg

Situasi : Di dalam keta...

Cik abg syg aku nih pn tbe2....
parking kt Billion dpn Deli Classic.....

Tanpa bnyk ckp...die pn kuar keta...
aku yg duk lam keta nih...t`pinga-pinga...

Pe hal lak mamat nih...
Tbe2 j kuar keta....
Nak kte aku KENTUT....xgak...
(mmg nk trkentut pn time tuh..tp ku TAHAN j...hehe....)

Tbe2....die msuk lam keta ngn bwk beg plastik....
Ohhh...mybe mak die pesan bli brg kot...xpe la...

TIBA-TIBA....
papppp.....
(dia buh plastik tuh ats riba aku....)

Opooocut.....
Mak aih....PANAS gler....

Ish...ish....nak kena mamat nih...
(aku tgok sbelah...die leh duk senyum agi...)

Aku pn bukak la plastik tuh....
lam plastik tuh de DoNuT ngn Laksa Fatty Cafe....

Favourite aku....
lalalala~

Nak taw x....
die leh mntk aunty tuh buh laksa tuh lam bekas....
Sbb nk mkn sme2 ngn aku...
Kene tambah bpe posen entah...hehe...

Pastu....
die pn drive la g destinasi seterusnya....

Lam ati aku...cuak la gak....
die xprnh bwk aku g tmpat nih....

Lokasi: ats bukit....
(kt sne leh nmpk mcm2...)
Sampai j kt puncak bukit tuh....
die pn bukak la laksa...n tuang kuah...(utk dri die la...)
Bila die bukak bekas laksa tuh utk tuang kt aku lak...
TIBA-TIBA....

"ALAMAK!!!!! sayang....abg lupe la...syg xmkn syur...." - cik abg syg...

Aku pn...tarik muke la...hehe...
(sje j mngedik)

"Okeyh2....syg...abg asingkan ya..."
~Die pn asing kn la laksa tuh ngn syur...
lme gak la aku tggu...
Sampai licin laksa tuh...xde sayur pn...

Waaa.....sayang la kt die...hehe...
sanggup die asing sayur....hehe...
padahal...aku leh j mkn timun tuh...cume bawang j la...hehe...

Sambil mkn2...kmi pn borak2 la...
Pastu enth cmne....
kuah laksa tuh tumpah ats peha die....
aku bkn cian...tp aku gelak agi....
hahahaha.....enth pe la yg die pkir...hehe...
Abis suar die...muchuk bau kuah laksa....

Then, kami pn mkn la DoNuT....

Actually, 
aku dh kenyang dh...
tapi aku mkn gak...

Nak Tahu X...Knpe Aku Nak Sgt Makan Donut ngn die????
Sebab...aku nk jalankan 
OPERASI BALAS DENDAM  (OPS BD)

Hahaahaha....
aku pn cuap la cik abg syg nih ngn DoNut....
Haaa....amik ko COMOT....
pdan muke...hahaha....

"Ala....syg nih...sje taw....bru abg taw....syg nak cuapkn abg...sbb nak balas dendam yea..." - cik abg syg
"hehehe....."

Pastu, aku pn lap la "COMOT" tuh ngn tisu....
cian lak...hehe....
dah r gg itam sbb coklat tuh...hehe....

"Sayang....abang sayangkan ayang taw...
Jangan tinggalkan abang yea..." - cik abg syg...

"Sayang takkan tinggalkan abang..." - cik ayg syg....

(perghhh...dh mcm cite Hindustand la pulak...)
hehe.....

Sebelum balik...

Kami pn menikmati la keindahan ciptaan Tuhan ni...
Mmg cantik duduk melihat pmandangan seumpama ni...

Itu stu memori yg xdpt aku lupekn...


Thanks for the memory....
A lot of LOVE....







Sunday, March 27, 2011

*aNDai Dia TaHu*


Andainya lelaki itu tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.


Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.


Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.


Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian.


Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.




Andai lelaki tahu..
 Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.


Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.


Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

  If you L.O.V.E someone...you give eberything,you can and don't expect to receive anything in return....
That is a True Love.... 

Tuesday, March 22, 2011

*SumPaH aKu RinDu*

Ya Allah....
Berilah aku kekuatan...
mungkin ini smua dugaan yang kau datangkan kepada kami....

Jauh kami tidak bermakna....
Kasih syang kmi mkin luntur....

Tapi....
Jauh kami mkin mengeratkan lagi hubungan nie....

Cuma aku mohon kepadamu...

Ya Allah....
Berilah kami berdua kekuatan....
agar kmi saling ikhlas, jujur, & setia....

(perghhh........bukan men lg aku nih....)

Aku RINDU die sgt2....
xtaw nk ckp cmne....

Hanya Allah j yg tahu....
Xsabar nk lik....

Aku RINDU kt 
Mak.....
Abah.....
Abg Long....Kak Long.....
Kak Ngah....
Fadli....
Chentahatibeta : Mr Hafefzul....
My mother in-law....hehe....
Kucin2...
Ikan2 lam aquarium....
Motor....

Arghhh....pendek kata....
aku rndu la....

Pehal la....
lambat ngt nak cuti sem nih...
ish.....
sabo j la.....



*Ohhh....Angin kirimkan....lagu cinta ini pdnye....
Bisiknya d`HATI nya....ohhh....yeahhh....Kekasih ku menanggung rindu....
Sesaat kau tiada....*


Wednesday, March 16, 2011

*cHeMisTrY...KiMia*


Aku mula jatuh hati kepadamu
Setelah kau kata cinta padaku
Masing-masing dulu punya pasangan
Akhirnya kita bersama
Pertama kali kita bersua bertentang mata
Terasa ada kimia di antara kita

Chorus
Kau kucup pipiku
Kau bisikkan cintamu
Kau kata baby i love you
Kau cairkan hatiku

Bahagia
Ku rasa disaat kita berdua bersama
Memandang bulan terang
Menyaksi bintang-bintang
Kau seru akulah pelangi cintamu

Ulang Chorus

Bahagia
Ku rasa disaat kita berdua bersama
Memandang bulan terang
Menyaksi bintang-bintang
Kau seru akulah pelangi cintamu
Kau seru akulah pelangi cintamu

*...RaYa...*


ishh....ish....

puasa pn xlg....dah nk cite sal raya....

ewahhh....biar la...
hehe....

actually 
nih PRMINTAAN HATI

cik abg syg aku...
die nak sgt cite sal RAYA thun lepas....

mngkn itu la DETIK-DETIK....
(tik tok...tik tok....)
kisah kami....


Kisah bermula....

aku ngn cik abg syg....
mmg dh lama knal....
sjak dr Darjah 6 lagi....
TAPI....
aku kn pemalu...
so, aku xrapat ngat ngn dak laki nih....
(cewah...)
agi pn...aku ngn die len klas....hehe...

D`pendekkan cite...
kmi pn LOST CONTACT...
Then,raya thun lpas kmi contact lik...
BILA....
jeng...jeng...jeng....

jiran = kawan aku...
tbe2 ajak aku g braya umah cik abg syg nih...
aku pn duk igat2 la...yg mne stu yea...hehe...

Hari kejadian...
(knonnye nk g beraya umh cik abg nih...)

tok...tok...tok....
(bukan rendang tok taw...tp bunyi pntu...)

Farhana....jap g pijo nk dtg umh ko....
What?????(melompat katak aku time tuh)

Air xbuat....
xmasak apa...

aku pn tnye la nani...
sbnrnye...kite yg braya umh die or die yg beraya umh kte nih...hehe...
seb bek la raya...law x...aku dh kunci pntu umh...hehe...(gurau j...)

Tbe2 die pn smpai...
kuar j die dr kreta...
aku pn buat la sesi pengecaman....

Haaa......(opocot....)
bru aku ingat...die la yg kne denda ngn cikgu...
cikgu suh brdiri ats krusi tuh...hahaha.....

time die kt umh aku...aku pn cpat2 la wat air...
*air tuh....manis kot....hehe...
sbb die tgur...gudang gula tumpah k???
malu gler...tp aku buat derk j...
tu la...
Pdn muka...dtg xgtw....xsmpat nk wat air gula...hehe....

Pastu...aku n Nani pn  g la umh die...
smpai kt umh die...
dh nmpk die kt luar umh...smbil senyum2....

lam ati aku...
"ciap r mamat nih...malukn aku yea.,...jaga la..."
hehe....(senyum ja'at)

pastu...de la trhidang...
bihun goreng...(cm beli kt kedai j...)hehe....
kuih2...n air special....secret recipe....hehe....

Air tuh air oren sunquick+pisang...
(dappp....dappp....)

Time mkn tuh...aku xmkn bihun tu bnyk2 sbb de SAYUR....
law xde sayur...LICIN aku kejekn...hehe...
Mak kpd mertua aku kte...bihun tuh pijo yg masak...
(eleh...tgok cm beli kt kdai j...~lam ati la...hehe....)

Haa....ni yg wat aku b'++ malu....

Nak taw pe yg jadik????
time tuh...aku duk ngunyah kuih raya...die duk btol2 dpn aku...
aku wat derk j la...

tgh mkn2....tbe2 aku crik balang tuh...

(google search)
aikk....ilang...
MAMPUIH aku....mst mak die mrah...balang kueh tuh ilang...

tbe2 aku nmpk cik abg syg aku nih duk SENYUM @ RENYIH....
ishh....pe hal mamat nih...(lam ati...)
bak la balik balang tuh...nak mamam agi...

(cmni la kueh raya tuh...dlm bekas cmni...)
pastu,die pn bg la....
aku pn smbung la mkn...
die pn amik...aku tgok j...
(cbuk j...org mkn die pn nk mkn...kang abis lak kueh tu...)hehe....

rupe2nye....die amik utk aku...hehe...
ble aku tgok agak2 kueh raya tuh dh nk abis...
cian lak aku...hehe...mkn xigt org...hehe...

pastu...aku pn angkt la pinggan mangkuk belanga...
(ehh....belanga tuh bohong j...ehehe....)

sblm lik...die smpat r gak bluetooth stu gmbr...
gmbr SILAT die...

 (ni la gmbr silat tuh....encem cik abg aku nih...)

pastu...kmi pn g la beraya agi...umah enth spe2 tah...
aku FOLLOW j...
(ala...cm FOLLOW ME tuh...)

~start dr ari tuh...kmi mkin rapat as a Fren...

Seriously....
kawan dgn cik abg syg aku nih...
mmg ENJOY....
die SEMPOI,SLUMBER n SEMPIT...hahaha...
(cm adnan sempit tuh...)

TAPI cik abg syg aku bkn rempit k...hehe....

*kwn ngn die watkn hampir 65% otak aku kurang waras...
seb bek Hospital dkt ngn umh aku...
leh r g amik ubt...hehe...

law cm die tuh...
thap kewarasan die dh tahap kritikal...
hehe....


Pada firasat aku....
kueh tuh...

(kueh raya C.I.N.T.A kot...hehe...)

~Shayer Chenta Dheyer....muahhhhh....(opsss....terlebih suda...)

(^_*) wink....


*...Hatiku tak menentu...*

TIDAK!!!!!
PERGI!!!!!



Haa.....korang mst igat aku bergaduh ngn my hubby...
Right???
SAH...korang smua trtipu...hehe....

Actually,
aku agak tension sbb ke"busy"an aku nih....
ni sbnrnye story smlm...
tp biasa la....
org cbuk...ne smpat nk tulis entry baru....

Pada 15/03/2011....
aku btol2 sbuk...

mne x cbuk.,..
~exam asas keusahawanan
~submit assignment statistik
~submit assignment sejarah dunia moden
~submit group assignment(management)
~joging...
~renang...

pergh...smua nih aku kne wat lam mse stu ari??

dah la bgunan kt UUM nih...
bukan men pyah agi nk crik blik lecture...

Pusing2....sampai aku nek pusing...
*xtaw nk slahkn spe...
slahkn arkitek or slahkn dri sndiri sbb time nk antr assgmnt bru la nk crik blik lecture...




Lepas renang...(malam)
aku pn CEPAT-CEPAT gtw cik abg aku...
aku dh pndai berenang...
ohhh....yeayyy....hehe...

TAPI....
yg bikin SPOIL mood aku ble....
tbe2 fon aku bunyi...
(tott....tottt...mne ade sms mcm tuh...)

Aku pn bukak la msej tuh...









....................loading.......................


"Farhana....assignment management dh ciap k??Depa nak malam ni gak...
satgi ang ciap email kat depa.meluat toi aku.xbes2 anta msj dok kalut soh anta.
HARE!mmg nk mati depa tu...hmm...." - kinah....

ble dpt j msj nih...
tahap KETENSIONAN aku MENINGKAT....

mne xnyer....
bru bg smlm...pastu dh kalut...pdhal antr lmbt agi...
mcm la org xde COMMITMENT len....

ishh....pastu...
(gluppp...)
jap2...telan air liuq...haha.....

smpai j blik...
cik abg syg TEPON...
cian die....xsal2 kne serpihan...
TAPI die xluke....
CUME...
calar j...hehe...
(maaf yea abg...salam ckit...hehe...)

aku pn STORY MORY la kt cik abg syg aku nih...
seb bek die pham....

Wanna know???
die snggup tmankn aku smpai aku ciap assignment tuh...
BAGUS kn???
padahal aku taw die pnat keje....
TAPI still DEGIL@ketegaq(bhasa UTARA)....
nak jugak2 teman aku...

bangga aku...hehe...
mcm2 bnda die wat spya aku CERIA...

Finally...
ciap gak assignment aku....
smpai trtdo cik abg syg aku...
cian die...
pagi nih lak...die leh trtdo lam office...
serba-salah aku d`buatnye....

*BUT I KNOW....
HE DO THIS BECAUSE HE LOvE Me!!!!

CyuNk DiE sGt2.....