Saturday, December 17, 2011

Takdir Cinta...versi aku dan dia


First of all....
aku nak berterima kasih kepada Allah s.w.t...
Syukur Alhamdulillah...

Allah telah permudahkan jalan hidupku...
Mudah-mudahan aku tidak alpa dalam menjalankan kewajipanku kepada-Nya...

Apa yg ingin aku ceritakn ini berlaku pada pukul 11.30 pg td...

Selepas kelas "Human Rights" by Dr Eby Hara from Indonesia...

Aku n kawan2...Ema,Kinah ngn Feza...
Turun g kafe utk isi perut yg dh men lagu Rappers...HEHE....
Lepas pesan makanan...TIBA-TIBA....
Ada sorang akk senior, Kak Umi dtg kt tmpt kmi...
Die gtw satu berita yg menggembirakan, menyedihkan dan membingungkan aku dan kwn ku Ema...

Kak Umi: Farhana n Ema...Korang terpilih g Universiti Gadjah Mada, Yogyakarta,Indonesia...
Aku n Ema: Haaa????
Kak Umi: Pejabat dh kol korang tp korang xangkt...Nnt g pejabat amik borang yea...
Aku n Ema:~kelu lidah membisu...
Ema: Farhana...Kinah cmne nnt law kte xde...
Aku: Blur n masih blur...

Time tuh aku n xtaw apa yg  aku pikirkan...
Aku terdiam...
Makanan aku xabis...Hilang selera makan aku...

Apa yg aku dpt rasa adalah ketakutan dan kerisauan...
Tapi aku masih bersyukur sebab dalam ramai2 student...
~Aku layak...Alhamdulillah...

Then aku pn msj Cik Abg Syg aku...

Cik Adk Syg: Abg...syg nk bagitahu...syg dpt g Indonesia....
Cik Abg Syg: APA SAYANG????
Cik Adk Syg: Yea abg...Syg xtipu...
Cik Abg Syg: Sayang...xyah la g..jgn tgglkn abg kt cni...
Cik Adk Syg: Hurmm....

sejujurnya...
mmg berat hati aku nk tgglkn cik abg syg aku kt cni sorang2...
n aku lak merantau kt negara org...
mmg la xjauh mana pn...

tapi aku ne leh blik cm slalu...
mst aku rndukn die...

cuma satu j...
aku letak sepenuh kepercayaan aku pd die..
aku benar2 berharap die mampu menjaga hubungan ini dengan sebaiknya...

~andai aku balik nnt die sudah ada penggantiku..
aku redha melepaskan die,,,
asalkan dia bahgia...



Aku nak ambil peluang nih utk pesan sesuatu kepada insan yg aku syg...

*Wahai bakal suamiku sayang...
~Andai benar aku tercipta dr rusuk kanan mu...
Aku akan kembali jua kepadamu...
Kini, aku cuma mampu berdoa yg terbaik utk kita berdua...
Terimalah semua ini sebagai takdir cinta kita...
Yg menguji keteguhan cinta kita...

~Salam sayang dr bakal isterimu....

::Saat ini, airmata ku mengalir deras...

Ya Allah...Smoga jalan yg ku pilih ini mendapat redha dari-Mu...


No comments:

Post a Comment