Wednesday, June 29, 2011

**Sahabat...(",)

Jika engkau bertemu dengan seorang kawan,
Yang sanggup bersusah payah atas nama kesetiaan,
Mendahulukan mu atas nama kebajikan,
Menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran,
Mempercayaimu atas nama keikhlasan,
Menegur kelemahanmu atas nama kebaikan,
Memendam terkilan demi menjaga perasaan,
Dia bukanlah seorang kawan,
Tetapi seorang saudara dan sahabat...

Andainya engkau merasa terbeban kerananya,
Dan meragui keikhlasannya,
Itu tandanya engkau tidak seikhlas dia,
Andai engkau membuka keaibannya,
Itu tandanya engkau melaknati kejujurannya,
Andai engkau tidak mempercayainya,
Itu tandanya engkau tidak menghargainya,
Dan andainya engkau mula terasa,
Dia mula dingin dan berubah......

Ketahuilah betapa dia sebenarnya,
Menyimpan hempedu sendi yang mendalam,
Kerana perhatian dan kasih sayangnya,
Kejujuran dan keikhlasannya,
Engkau permainkan......

Maka setelah itu,
Usah engkau harapkan sesuatu,
Kerana dia telah hilang,
Kepercayaan hakiki kepadamu.....


~Nurfarhana Nasirudin Shah

***mesti SB sekalian pelikkan....
selalunya entry blog aku pasti pasal cik abg syg aku kn??!!!

For ur information...
Aku start ngn cik abg syg aku nih ngn persahabatan...
(",)

Dia merupakan kawan dan sahabat aku sejak darjah 6 lagi....

Erm....one more thing...

BELIEVE IT OR NOT....

Sajak nih aku wat sendiri...
Actually,aku pn xtaw ini sajak or puisi...hahaha....

*Hargailah sahabat anda...selagi mereka msih ade d'cc kita...


No comments:

Post a Comment