Tuesday, September 27, 2016

My Little One

setelah aku godek2 FB...aku terlihat video bagaimana reaksi suami bila tahu isteri mengandung....

tiba2 aku terimbau kembali kenangan saat aku nk beritahu mr husben yg aku "pregnant"

mulanya.... aku cari gaduh la dgn mr husben...hahaha...saja cari pasal...
mr husben punya lah sabar dgn kerenah aku....

masa tu... mr husben kursus kt lumut...aku lak keje kt kl... so kami PJJ a.k.a perkahwinan jarak jauh....

dalam dua minggu sebelum aku tahu yg aku pregnant...aku & suami kena cirit birit... yg paling teruk...mr husben la... die xprnh cirit teruk mcm tu.... aku cirit cume seminggu j... macam2 ubat dh die makan... tapi xbaik2 pn... segala mcm teh kelat la...milo kawkaw la... pil cina la... smua dah... tapi kami xjangka pn yg aku mengandung time tu...

then,lepas aku balik kl... aku terdetik nk check...

Alhamdulillah... nek dua line... rasa nk melompat lam bilik air... time tu... aku still duk menyewa dgn mimi n bella...
seronok bukan kepalang la ble tahu...

tapi mr husben still xtahu... dan lepas aku check upt tu... suami aku pn baik dr cirit birit... Alhamdulillah... besarnye kuasa Allah....

so,aku pn dgn xsabar nk tunggu balik weekend....lepas puas aku cari punca nk gaduh hahahaha.... (xtahu la apa punya perangai daaa....)

aku gerak balik manjung hari jumaat lepas kerja... so aku sampai kt manjung lewat malam gak la...

malam tu turn tido rumah mak aku...malam tu aku wat sedih la konon
mr husben xcaring pasal aku...

so, nk tunjuk caring die...die nk amik ubat...

hubby: sayang... ubat sayang katne?
umi: dalam beg (acuh xacuh)
mr husben pn amik la plastik ubat lam beg...

tapi aneh..die xperasan pn kotak pregnancy test yg ada dalam plastik ubat tu...

so,aku yg xmenyabar ni pn...suh la die amik kotak tu & tengok....

lepas die belek2...die buh balik dalam kotak...aku pn mula la nk menyinga sbb suprise xmenjadi...
mr husben trus amik ubat dgn muka blur & berfikir....

umi: abang xperasan ke apa yg sayang tunjuk tu...
hubby: perasan tapi abang xpandai baca...
##$+)$8@1)9&+&=$;..... hadoiii... laki aku ni pn...hahaha...

umi: abang...umi mengandung...
hubby: haa??? yeke... sambil belek2 upt tu...

akhirnya...malam tu... die xboleh tdo...hahahaha.... terkejut punya pasal..

ada ke patut die ajak aku g lepak mamak malam tu smpai pukul 4 lebih...hahaha...anehnye...aku pn xngantuk...sungguh bahagia rasanya... Allah makbulkan doa aku & suami...

~ mudah-mudahan anak dalam kandungan ku ini jadi pengikat kasih sayang kami...

saat bila syaitan cuba menghasutmu melakukan kemungkaran.... jadikanlah anak ini sebagai ingatan dan bukti cinta kita.....

Wahai suamiku sayang... terima kasih atas benih ini... aku berjanji kepada diriku yang aku akan menjaganya sebagai bukti cinta kita... halalnya hubungan kte... mudah-mudahan anak ini menjadi anak yang soleh... Aamin...

No comments:

Post a Comment